איך תדעו שאתם סובלים מדלקת בקיבה?

חיידק בקיבה

בקרב קהילת המטפלים, ובפרט אלה המשתייכים לשיטות הטיפול האלטרנטיביות, מקובל להגיד על מטופלים כי המחלה הקשה והארוכה ביותר ממנה הם סובלים היא ההכחשה. במיוחד במקרים של מחלות כרוניות כמו הליוקובקטר פילורי, העלולות חלילה להסתבך ולהתרחב במידה ולא מעניקים להן את הטיפול הראוי כבר בשלב מוקדם, ישנם אנשים רבים מספור הסובלים מכאבים, מקשיי תפקוד וממצבים בריאותיים שונים במחשבה המוטעית כי אין למצבם מענה. אך האמת היא כי דוקא ההיפך הוא הנכון, וברובם ככולם של המקרים ניתן להקל באופן משמעותי על התסמינים, אם לא להביא לריפוי מוחלט.

האם יש לכם דלקת בקיבה?

אחוז ניכר למדי מהאוכלוסיה סובל מבעיה של דלקת בקיבה, כאשר הנתונים המדויקים אינם ידועים בארץ, אולם ההערכה היא כי מדובר באחוזים גבוהים. הדלקת אמנם יכולה להיגרם כתוצאה מסיבות שונות כמו חיידק בקיבה, אולם המשותף לכולם הוא קבוצת התסמינים הבאה:

  • כאבי בטן ממושכים וצרבות
  • בחילות, ולעתים גם הקאות
  • תחושת נפיחות ואי נעימות בחלל הבטן העליון
  • קשיים באכילה

זוהי רק קבוצת התסמינים המרכזיים של דלקת בקיבה, אך לעתים יכולים להתלוות אליה תסמינים נוספים ומצבים בריאותיים אחרים. במקרים בהם הדלקת חד פעמית, הטיפול הממוקד מטבע הדברים יסייע באופן מיידי ויביא לריפוי המחלה. אולם במקרים בהם סובל המטופל מבעיה של דלקת בקיבה באופן כרוני, יש צורך בהתערבות משמעותית יותר, בליווי תהליכי לאורך זמן רב ובמענה רב מערכתי שיסייע בשינוי הרגלים מקיפים יותר.

איך מאבחנים דלקת בקיבה?

כיצד תדעו אם יש לכם דלקת כרונית בקיבה? אם אתם סובלים מכאבים ממושכים באזור הבטן העליונה, או שאחד התסמינים שהוזכרו לעיל טורד את שגרת היומיום שלכם באופן תדיר, תוכלו לוודא זאת באמצעות אחת משלוש בדיקות רפואיות: בדיקת דם, בדיקת נשיפה (לא פולשנית), או גסטרוסקופיה. במידה ונמצא כי אתם סובלים מהמחלה, חשוב שתפנו לאיש הטיפול המתאים לכם – ובמידה ולא, אל תאמרו נואש ובדקו אצל מטפלים נוספים. תמיד יש מה לעשות.

כיצד ניתן לטפל בדלקת בקיבה?

חולים רבים מקבלים מהרופא המטפל כדורים ייעודיים לסתירת החומציות בקיבה, אולם בהרבה מהמקרים אין זה מספיק, ולכן יש צורך כאמור בפתרון רב מערכתי כדוגמת טיפול על ידי נטורופתית מוסמכת – השמה דגש על כלל המערכות בגוף, בכדי להגיע לריפוי אמיתי וארוך טווח.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מחפשים מאמנת אישית בתל אביב?
מאמנת אישית הינה דמות מקצועית שיכולה להביא תועלת לאנשים רבים במצבי חיים שונים. אין ספק שהחיים עשויים...
קרא עוד »
אוק 25, 2020
פירות – אל תשכחו אותם בתפריט היומי
כל אחד שרוצה לשמור על הבריאות שלו צריך להבין דבר אחד פשוט – התזונה זה הדבר החשוב ביותר. כדי לשמור על...
קרא עוד »
אוג 01, 2021
מכשיר עיסוי לרגליים – אחרי יום עבודה קשוח
אחרי יום עבודה קשוח, אין כמו להגיע הביתה ולהניח את הרגליים בתוך מכשיר עיסוי לרגליים. הרגליים העייפות...
קרא עוד »
אפר 22, 2022