התעמלות בהריון – איך יודעים היכן לשים את הגבול?

יוגה לנשים בהריון

נתחיל ונציין את המשפט המפורסם שאומר כי היריון זו לא מחלה. ואכן כך הדבר, הרי בסוף ההיריון מגיע דבר קסום ומיוחד שכלל לא ניתן להשוות אתו למחלה. כל אישה מרגישה תחושות שונות במהלך ההיריון – יש נשים שסובלות מבחילות והקאות באופן יומיומי, ולעומתן כאלו שלא מרגישות דבר חוץ אולי מתיאבון מוגבר וחשק לנשנש מאכלים שונים בשעות לא שגרתיות במהלך הלילה.

למרות שכל אחת מרגישה אחרת במהלך ההיריון, אין כל ספק כי כל אישה הרה צריכה לעשות התעמלות גופנית המתאימה לה. לפעילות גופנית יש יתרונות רבים וטובים, לכל אדם ובכל גיל, רק חשוב לדעת היכן לשים את הגבול ואיזו פעילות גופנית תועיל במיוחד לגוף.

פעילות גופנית בזמן היריון

במהלך ההיריון גוף האישה משתנה באופן ניכר, החל מהבטן שהולכת וגדלה משבוע לשבוע ועד לאגן והרגליים שהופכות מלאות וכבדות יותר. תחושת הכבדות ניכרת במיוחד מאמצע שלבי ההיריון ועד לחודשים המתקדמים, ולמרות תחושה זו זה הזמן האידיאלי לבצע פעילות גופנית מתונה.

הפעילות המומלצת היא הליכה יומית במשך חצי שעה, התעלות בהריון שכוללת תרגילי אירובי קלים או תרגילים לגמישות שניתן לבצע עם כדור פיזיו. פעילות גופנית כזו צריכה להיות מבוקרת והדרגתית, וחשוב במיוחד לדעת היכן לשים את הגבול ולהפסיק כשהגוף מאותת שקשה לו. סימנים לכך הם הזעה מרובה, התנשמות כבדה ובאופן כללי תחושה כי הפעילות גורמת לגוף התאמצות גבוהה מדי.

יוגה לנשים בהיריון

אחת מהפעילויות הגופניות המומלצות לנשים בהיריון היא יוגה. יוגה לנשים בהיריון עובדת בעיקר על תרגילי גמישות ותרגילים אחרים שתורמים להתחזקות הגוף והשרירים עם המשקל החדש שנוסף, וכל זאת תוך תחושות רגיעה ושחרור המפחיתות באופן משמעותי את רגשות החרדה והלחץ לקראת הלידה שמתקרבת.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ציפוי חרסינה לשיניים – הדרך לחיוך יפה יותר
רוצים ליהנות מחיוך הרבה יותר אטרקטיבי ולהשיג בוסט משמעותי במיוחד של הביטחון העצמי שלכם? דעו לכם כי...
קרא עוד »
פבר 24, 2021
גילוי היתרונות הנסתרים: חשיפת היתרונות של קניות מקוונות של ציוד ספורט
בעידן הדיגיטלי של היום, עולם קניות ציוד הספורט עבר שינוי מהפך, כאשר רכישה מקוונת הפכה לבחירה פופולרית...
קרא עוד »
פבר 05, 2024
הסרת שיער בלייזר בכל הגוף – להיפטר מהשיער בקלות
הסרת שיער בלייזר היא שיטה יעילה מאוד להסרת שיער. נעשה בו שימוש עשרות שנים, אך הטכנולוגיה השתפרה וכיום...
קרא עוד »
דצמ 22, 2022