היתרונות של התעמלות מים

חשבתם שבריכה נועדה רק לשחייה? אז מסתבר שהיא יכולה להתאים מאוד לסוג מיוחד של התעמלות. התעמלות מהווה פעילות גופנית החשובה לכולנו, בכל גיל. בשורות הבאות נציג כמה מהיתרונות החשובים של התעמלות מים. וחשוב לדעת – זה לא לילדים בלבד. 

  1. במים – הגוף קליל יותר 

הדבר החשוב ביותר לגבי התעמלות מים, זה להבין שאפשר לבצע מגוון סוגי תרגילים, לרבות חיזוק שרירים ואימון אירובי, תרגול לב ומערכת הנשימה. ויש לזכור כי למים יתרון עצום. בתוך בריכה, הגוף קליל יותר. המים תומכים בגוף ומאפשרים אימון אפקטיבי אפילו לאנשים הסובלים ממחלות קשות, נכות, ניוון, פריצת דיסק, כאבים ברכיים וכדומה. 

  1. התעמלות שמתאימה לכל גיל 

לכל גיל ניתן לבנות תרגילי התעמלות מים שיתאימו כמו כפפה ליד. ישנם תרגילי התעמלות שיכולים להתאים אפילו לפעוטות וכן לילדים (לרבות היפראקטיביים), לבוגרים, אפילו לקשישים. בזכות כוחם התומך של המים, מדובר בפעילות בטיחותית ובריאה, לקשישים ולפנסיונרים, לסובלים מבעיות מפרקים שונות ועוד. 

קראו על הידרותרפיה לילדים >>>

  1. ניתן להיעזר במצופים לגיוון תרגילים ושיווי משקל 

אין ספור סוגי תרגילים ותנועות ניתן לבצע בתוך המים, בבריכה ייעודית. לרוב, האימון לא נעשה עם עזרים כבדי משקל (כגון משקולות), אך בהחלט ניתן להיעזר בעזרים מקצועיים ואף במצופים. לכן, ההתעמלות מתאימה אף לאנשים שאינם יודעים לשחות (הביצוע נעשה במים שאינם רדודים מדי ואינם עמקים מדי). 

  1. כוחם המרגיע של המים 

מחקרים גילו שלמים כוח מרגיע חשוב ביותר. כאשר טמפרטורת המים מבוקרת, התחושה הגופנית נעימה מאוד. וזו פעילות אידיאלית שניתן לבצע בכל עונה, כל השנה. בחורף, הבריכה מחוממת, בקיץ, טמפרטורת המים יותר קרירה ונעימה. תנועת השכשוך והמים מכל עבר מכניסים שמחה בלב. תועלת לגוף ולנפש, במלוא מובן המילה.