מדיטציה להרגעה

כאב, לחץ ומצוקה רגשית נמצאים בראש שלנו כמעט תמיד, אך מבטאים את עצמם במתח פיזי. אתם יכולים להרגיש את זה בצוואר ההדוק ההוא, באותן כתפיים נוקשות ובאותה הלסת והידיים הקפוצות. אז איך באמת תוכלו לעשות מדיטציה להרגעה? נלמד על כך במאמר זה.

מדיטציה להרגעה

הרפיית הגוף – נקודות המתח הרבות ועוויתות הכאב שאיננו מבחינים בהן עד שהן לא יעלמו – עוזרת להרגיע גם את הנפש. כן, שיעור יוגה, שחייה קשה או ריצה ארוכה יכולים לעשות זאת עבורכם. אבל אם אין לכם זמן? למדו כמה טריקים מהירים שתוכלו לשלב בחייכם. כמו כל מיומנות אחרת, ככל שתתרגלו אותה יותר, כך היא תעבוד מהר יותר או יעיל יותר.

רק כמה דקות למדיטציה

הבדיקה נמצאת במעבדה? עומדים בחדר ומוכנים להתחיל את המצגת שלכם? נכנסים לדבר עם הבוס? נסו את אלה:

פתח את הפה מעט מאוד, רק תנו לשפתיים להיפרד. הלסת שלכם תיפול מעט ואתם צריכים כבר בשלב זה להרגיש את שחרור המתח שלא ידעתם שהוא קיים שם. הרגישו שהשרירים משתחררים מהלסת לאורך צד הפנים שלכם.

קחו נשימה אחת נוספת, והתמקדו בשחרור הכתפיים ותחושו כי ההרפיה מתגלגלת בזרועות עליונות עד מפרקי כף היד. דמיינו לעצמכם חום ורגיעה שמתגלגלים על כתפכם ואל הידיים שלכם. אני עובר את התרגיל לעתים קרובות כשאני עומד מול הכיתה ומחכה שההרצאה תתחיל. אם תעשו זאת בדרך כלל, ברגע שתתחילו להרגיע את הלסת שלכם, תרגישו שהרגיעה מתגלגלת בכם.

תוכלו ללמוד על כך עוד בעזרת אתר בנושא מדיטציה

כיצד להפוך את המדיטציה לעדיפות בחיי היומיום

עבור רבים מאיתנו, למצוא זמן של עשר דקות של מדיטציה נראה כמו הישג בלתי אפשרי בהתחשב בלוחות הזמנים העמוסים ובאחריותנו הדוחקת – עד שנזכור שמוחנו הוא המשאב היקר ביותר שלנו. אחרי הכל, חשבו כמה זמן אנו מקדישים לדאוג למראה החיצוני שלנו, לרכוש שלנו, לבריאות הגופנית שלנו.

האם המוח שלנו – דרכו אנו מסננים כל היבט וחוויה של קיומנו – לא אמור לקבל טיפול ותשומת לב שווים אם לא יותר מכך?

מיינדפולנס כטיפול בחרדות ומתח

אחת הדרכים לטפל במוחנו וברווחתנו הנפשית היא באמצעות מיינדפולנס – מיומנות זו נועדה כדי שנהיה נוכחים ומעורבים באופן מלא בכל מה שאנחנו עושים בכל רגע נתון, ולא להתבונן במחשבות ורגשות תגובתי, במיוחד כאשר אנו נתקלים במצבים מאתגרים.

הדרך הטובה ביותר ללמוד תשומת לב היא על ידי מדיטציה, להקדיש 10 דקות כל יום לפיתוח היכולת להיות נוכח ולהבין טוב יותר כיצד אנו חושבים ומרגישים. בתרגול, ועל ידי ישיבה עקבית עם המוח, אנו לומדים להביא את המודעות לחיי היומיום שלנו.

כמובן, 10 דקות אינן חובה כדי לחוות את היתרונות של מדיטציה. זה פשוט קטע זמן סביר שרוב האנשים מפרישים מדי יום.

לחצו כאן לקריאה מעמיקה