קולגן במזון: מדוע ספורטאים צריכים לצרוך אוכל שיש בו קולגן?

ספורטאים מקצועיים וחובבים, צריכים להשקיע לא מעט, כידוע, בתפריט שלהם. הם צריכים לוודא שהם מקבלים את כל מרכיבי המזון החשובים ובפרט חלבונים.

כיצד קולגן יכול לעזור?

אחד החלבונים החשובים ביותר לגוף האדם הוא קולגן. אף על פי שהגוף שלנו מייצר אותו, ולמעשה הוא מהווה בין 25 ל-35 אחוז מהחלבונים בגוף, הרי שספורטאים מקצועיים וחובבים, חייבים לוודא שהם גם צורכים אותו דרך מזון. חשיבות הקולגן במזון היא משמעותית, מאחר והגוף שלנו בעת פעילות ספורטיבית עובר שינויים מסוימים, והקולגן יכול לעזור לנו לשמור עליו בריא וחזק.

בעת פעילות ספורטיבית, כידוע, הגוף שלנו אומנם מתחזק אך יחד עם זאת, הוא נשחק ונפצע. התהליך שאנחנו עוברים בשרירים ובמפרקים הוא תהליך של הרס, התאוששות ובנייה. שלב ההרס מגיע באימונים, לאחר מכן עלינו להתאושש, לבנות את הגוף, בשביל לחזור לאימון הבא חזקים יותר. הקולגן יכול לעזור בכך.

לפני שנסביר את החשיבות שלו, צריך לומר, ניתן לצרוך קולגן באופן ישיר דרך אבקות חלבון שונות, דרך תוספי תזונה וכן אנחנו יכולים לצרוך אותו באמצעות מאכלים שונים, בין אם מדובר במאכלים שכוללים דברים מהחי או הצומח.

מה החשיבות של קולגן עבורנו?

כאמור, הגוף שלנו עובר תהליכי הרס במהלך האימונים, בכל תדירות ובכל עוצמה. מן הסתם, רמת ההרס מותאמת לסוג האימון, העצימות והתדירות שאנחנו מבצעים אותו. זה בא לידי ביטוי בפגיעה בשרירים ובמפרקים.

על מנת שנוכל לחזור ולהתאמן, וכן על מנת שנוכל ליהנות משגרת החיים שלנו, מתפקוד רגיל ואיכותי, אזי שאנחנו צריכים לצרוך חלבונים. בין היתר, אנחנו צריכים לצרוך, כאמור קולגן. מדובר בחלבון שיכול לשמור על השרירים שלנו, לחזק אותם, ולעזור לנו להתאושש אחרי אימונים. לקולגן יש 16 חומצות אמינו שהגוף שלנו זקוק להם.

הקולגן מעניק לנו, בין היתר גמישות, ומאפשר לנו תנועתיות הרבה יותר רחבה, הרבה יותר איכותית ומגוונת. חשוב להדגיש, שזה נכון לא רק לגבי השרירים והמפרקים אלא גם לגבי מרכיבים אחרים בגוף, כולל עוקרים, רקמות, עור ועוד.