איך לבחור אבקת חלבון איכותית

אבקות החלבון הינן בין המוצרים הפופולאריים בקרב ספורטאים ומפתח גוף בשנים האחרונות. ניתן למצוא בשוק המון יצרניות של אבקות חלבון המייצרות מגוון של אבקות חלבון. אבקות המכילות סוג אחד של חלבון, אבקות חלבון משולבות פחמימות ושומנים, חלבון חלבונים, אבקות חלבון עם מעט קלוריות ועוד. על מנת לבחור את אבקת החלבון האיכותית ביותר וגם זו שמתאימה לנו, יש לברר מהם בדיוק הצרכים שלנו מאבקת החלבון.

מתאימים את אבקת החלבון

כמות החלבון הינה אחד המרכיבים המרכזיים בבחירת אבקות חלבון באתר BTEVA. ככל שהאימונים של הספורטאים חזקים יותר, כך הגוף של המתאמן זקוק ליותר חלבון והדבר נכון גם למשקל הגוף. כמות פחמימה. יש ספורטאים אשר מעדיפים אבקות עם כמות קטנה של פחמימות והדבר צריך להתחשב בעיקר בתפריט התזונה שלנו. בנוסף, חשוב לבדוק את המטרות שלנו מהאימונים כי יש אבקות חלבון אשר מכילות רכיבים נוספים כמו חומצות אמינו, תוסף קריאטין ועוד.

סוגי חלבון

מומלץ לבחור באבקת חלבון שמכילה חלבון ביצה וחלבון מי גבינה. חלבון הביצה מיועד לשחרור איטי כל שניתן להיות בטוחים כי השרירים מקבלים אספקה שוטפת של חלבון וחלבון מי הגבינה משמש לספיגה מידית  (ישנם גם תחליפים טבעוניים). השילוב של חלבוני ביצה וגבינה הינם הנדרשים ביותר בעולם ולא בכדי, מדובר בתרכובת שאינה מכבידה על מערכת העיכול, מכילה רכיבים המתאימים באופן מדויק לצרכים הפיזיולוגים של ספורטאים ועוד.

ממתיקים

מומלץ לבחור באבקת חלבון המכילה גם סטיביה או ממתיקים טבעיים ובריאים אחרים. אבקות המכילות סוכרלוז וסטיביה נחשבות לנדרשות מאוד מבחינת הטעם ומהבחינה הבריאותית כאחד.

מתאימים את האבקה למטרה

האם המטרה העיקרית של אבקת החלבון הינה לעזור לכם לרדת במשקל או לעלות מסת שריר? במידה והתשובה הינה שאתם מעוניינים לאבד שומן טהור במהלך האימונים, תרצו לבחור באבקת חלבון שדלה בקלוריות כמה שניתן עם 100% חלבון ישר. מנגד, במידה ואתם מעוניינים לבנות מסת שריר ולעלות במשקל, מומלץ לבחור באבקת חלבון עם יותר קלוריות מפני שכאשר אתם מעוניינים בעלייה במסת שריר או במשקל, לכל קלוריה יש משמעות.

לא רק אבקת חלבון לספורטאים! קראו על תוסף הפרוביוטיקה