איך להתחיל להתאמן בטאי צ’י לבד

כל אחד מאיתנו היה שמח אם היה לו רגע אחד של פנאי, בו הוא יכול להתנתק מהכל, לתת לגוף שלו להירגע מתלאות היום, מהלחצים והמתחים שאופפים אותו, להתחבר אל עצמו וליהנות מזרימת אנרגיה בצורה נכונה.

יש מי שבוחר להשתמש ברגע הזה בשביל לשחות, ויש מי שבוחר לשחרר את המתחים והלחצים בריצה, אחרים עושים את זה בזמן שהם יושבים על הספה ומניחים רגליים על השולחן ויש מי שבוחר לעשות את זה בעזרת תרגילי טאי צ’י או תרגילי צ’י קונג טיפולי.

על פי המאמן הותיק אמיר פרלמן, הרבה אנשים נוטים לחשוב שטאי צ’י זו אומנות לחימה סינית אשר מספקת כלים להגנה עצמית. זה אכן כך, אם אנחנו נסתכל על התנועות השונות, הרי שאכן הן מיועדות לצורך הגנה עצמית במקרים מסוימים, אך מדובר בסגנון ייחודי שגם מאפשר לנו להשתמש בתנועות השונות גם לצרכים אחרים, בריאותיים. מאחר ומדובר בתנועות שמאפשרות לשמור על טונוס שרירים נמוך ולהקדיש תשומת לב רבה לגוף שלנו, בפרט בכל מה שקשור למטבוליזם.

במהלך השנים יכולנו לראות כיצד אומנות זו שמקורה בסין העתיקה התפשטה גם אל המערב, וכיום אנחנו להבחין בלא מעט אנשים אשר מבצעים תרגילי טאי צ’י הן במסגרת חוגים קבוצתיים (כמו כאן) והן באופן אישי, בין אם זה בבית שלהם ובין אם זה בפארקים, חופי ים ומקומות אחרים. השימוש באומנות זה הפך פופולארי במיוחד בקרב מבוגרים, אשר לא יכולים בהכרח לבצע פעילויות גופניות יותר משמעותיות, יותר חזקות, ועל כן הם בוחרים לבצע תרגילי תנועה שהם יחסית פשוטים אך מאוד אפקטיביים.

כיצד אנחנו יכולים ללמוד לבצע את התרגילים בעצמנו? ישנן שיטות שונות כיצד ללמוד ולבצע תרגילי טאי צ’י בעצמנו. בין היתר, אנחנו יכולים לעשות את זה בעזרת סרטונים שונים של אמיר פרלמן שמופיעים ביוטיוב, וכן אנחנו יכולים ללמוד בעזרת מדריכים כתובים ומאמרים אחרים שעוסקים בתחום. חשוב להדגיש, אנחנו יכולים למצוא גם מגוון ספרים שכוללים הסברים נרחבים על האומנות, תרגילים ועוד.

חשוב מאוד להקפיד על ביצוע התרגילים בצורה מדויקת, חשוב גם לקרוא על התרגילים וכן על האומנות בכלל, על מנת שנבין את המשמעות והמטרה של כל תרגיל ותרגיל.

צפו בסרטון מעניין בנושא https://www.youtube.com/watch?v=m4CIOrAC3eU