מאמן למרתון

מאמן למרתון

מאמן למרתון הוא תפקיד בעל אחריות גדולה, כיוון שהוא כולל פעילויות רבות. מצד אחד הוא מאמן כושר אשר מכשיר את הספורטאים לרוץ ריצה ארוכה בת 4.2.2 קילומטרים. מצד שני הוא גם מחדיר בהם לאורך כל הדרך המון התמדה, כוח רצון ודבקות במטרה.

אימונים לקראת המרתון 

האימונים לקראת ריצת מרתון הם אימונים קשים, מפרכים ודורשים התמדה ורצון לבצע ריצות למרחקים ארוכים. הדרך המפותלת מקו הזינוק ועד קו הסיום כוללת נחישות רבה, משמעת וכושר גופני מעולה כדי להגיע למטרה, קראו בהרחבה.

ברגעי משבר, מאמן למרתון הוא זה שעומד לצידם של המתאמנים, משוחח איתם שיחות עמוקות ורוחביות, כדי להניע אותם להמשיך באימונים ולא להישבר כדי לסיים בהצלחה את הריצה שהם כל כך מצפים לה.

אימוני כושר לקראת המרתון 

אימוני הכושר עולים בעוצמתם מאימון לאימון, המתאמנים מבצעים תרגילים רבים של סיבולת לב ריאה, אימוני כוח, אתלטיקה על כל רבדיה, העצמת דרגות האינטרוולים והמון אנרגיה מתחילת האימונים ועד ההגעה ליעד.

במהלך הזמן, מאמן הכנה למרתון כמו בלינק מקפיד להעניק להם תוכנית אימונים מוקפדת אשר כוללת את כל התרגילים והמכשור שבו ישתמשו. מעבר לכך הם נכנסים לתוכנית תזונה מסודרת הכוללת את כל הערכים התזונתיים הדרושים להם, כדי לצלוח את המרוץ. 

בימים שלפני התחרות, הוא ממליץ להם ליצור מאגרי גליקוגן בשריר על ידי אכילת פסטה ופעולה זו תסייע להם רבות במהלך ריצת המרתון, כדי שלגוף יהיה די אנרגיה לרוץ ללא הפסקה לאורך פרק זמן כה ארוך.

תוצאות לוואי של אימוני המרתון 

ההתמדה על כל המעטפת אשר כוללת את נושאי הכושר, התזונה והאימונים הרבים מובילים לכך שהספורטאים זוכים גם לגוף חטוב, מורידים קילוגרמים מיותרים ומשפרים לאין ארוך את כל המדדים שלהם. 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest
נטלי ויסמן

נטלי ויסמן

לאחר שנים שעסקה בתחום הפיננסי, החליטה נטלי
שזה הזמן לעסוק במה שהיא באמת אוהבת, מאמנת ספורט אישית.

לא כדאי לכם לפספס ...

כריות לפצעי לחץ

כריות לפצעי לחץ – כיצד הן יכולות לעזור לנו?

אחת הבעיות שנגרמות לא פעם כתוצאה משכיבה ממושכת על מיטה, בין אם זה בזמן אשפוז או במצב בו הגוף איננו יכול לזוז, למשל בקרב אנשים שנמצאים במצב סיעודי או מצב בריאותי קיצוני אחר, זה שנוצרים פצעי לחץ באזורים שונים בגוף.

קרא עוד »

5 דרכים להתמודד עם עצירות

עצירות בהגדרה הפשוטה שלה הינה קושי בפעולת המעיים כמו גם אי סדירות שלה. לעיתים מתאפיינת העצירות בצורה כזו שההתפנות בעצמה מתרחשת תוך מאמץ ניכר והיא אורכת זמן רב, ולעיתים האפיון הוא כאשר פעולת מעיים מתרחשת במרווחים גדולים של זמן, ובחוסר

קרא עוד »
נעלי אדידס

נעלי אדידס – לא רק לספורט

נעלי אדידס אשר החלו את דרכן כנעלי ספורט, הפכו מהר מאד לנעלים אשר נועלים לאורך כל היום לאור הנוחות הרבה שלהן. תכונות מובילות של נעלי אדידס הבד ממנו עשויות הנעליים הוא בד נושם אשר נצמד לכף הרגל אך מפחית את

קרא עוד »