מאמן למרתון

מאמן למרתון הוא תפקיד בעל אחריות גדולה, כיוון שהוא כולל פעילויות רבות. מצד אחד הוא מאמן כושר אשר מכשיר את הספורטאים לרוץ ריצה ארוכה בת 4.2.2 קילומטרים. מצד שני הוא גם מחדיר בהם לאורך כל הדרך המון התמדה, כוח רצון ודבקות במטרה.

אימונים לקראת המרתון 

האימונים לקראת ריצת מרתון הם אימונים קשים, מפרכים ודורשים התמדה ורצון לבצע ריצות למרחקים ארוכים. הדרך המפותלת מקו הזינוק ועד קו הסיום כוללת נחישות רבה, משמעת וכושר גופני מעולה כדי להגיע למטרה, קראו בהרחבה.

ברגעי משבר, מאמן למרתון הוא זה שעומד לצידם של המתאמנים, משוחח איתם שיחות עמוקות ורוחביות, כדי להניע אותם להמשיך באימונים ולא להישבר כדי לסיים בהצלחה את הריצה שהם כל כך מצפים לה.

אימוני כושר לקראת המרתון 

אימוני הכושר עולים בעוצמתם מאימון לאימון, המתאמנים מבצעים תרגילים רבים של סיבולת לב ריאה, אימוני כוח, אתלטיקה על כל רבדיה, העצמת דרגות האינטרוולים והמון אנרגיה מתחילת האימונים ועד ההגעה ליעד.

במהלך הזמן, מאמן הכנה למרתון כמו בלינק מקפיד להעניק להם תוכנית אימונים מוקפדת אשר כוללת את כל התרגילים והמכשור שבו ישתמשו. מעבר לכך הם נכנסים לתוכנית תזונה מסודרת הכוללת את כל הערכים התזונתיים הדרושים להם, כדי לצלוח את המרוץ. 

בימים שלפני התחרות, הוא ממליץ להם ליצור מאגרי גליקוגן בשריר על ידי אכילת פסטה ופעולה זו תסייע להם רבות במהלך ריצת המרתון, כדי שלגוף יהיה די אנרגיה לרוץ ללא הפסקה לאורך פרק זמן כה ארוך.

תוצאות לוואי של אימוני המרתון 

ההתמדה על כל המעטפת אשר כוללת את נושאי הכושר, התזונה והאימונים הרבים מובילים לכך שהספורטאים זוכים גם לגוף חטוב, מורידים קילוגרמים מיותרים ומשפרים לאין ארוך את כל המדדים שלהם.