איך מיינדפולנס יתרום לנו לנחת בחיים?

איך מיינדפולנס יתרום לנו לנחת בחיים?

רובינו חיים בעולם לחוץ ומתוח, עולם שמורכב מרצף בלתי פוסק של משימות ומטלות שיש לבצע בזמן מוגדר. כולנו מכירים את תחום הלחץ בחזה, כאשר יש צורך להגיע לפגישה חשובה בעבודה, אבל אנחנו עדיין תקועים בפקק בדרך לגן של הילד. במצב כזה למשל, חשוב להבין כי כל הדאגה שבעולם לא תשנה את המצב, לכן למה לדאוג? החוכמה היא להבין את המצב שבו אנו מצויים, לעשות את המרב כדי לשפר אותו ובעיקר לשחרר את כל הרגשות השליליים שמונעים מאתנו להתבונן בצורה צלולה על המצב. קורס מיינדפולנס מלמד אותנו בדיוק כיצד לעשות זאת. מי שבוחר לתרגל את השיטה, בוחר למעשה לשחרר את כל הדאגות הרגילות לכסף, לבריאות, לילדים, לבני הזוג וכדומה. השיטה מלמדת אותנו להיות כאן ועכשיו, תוך כדי שחרור של מחשבות לגבי העתיד או העבר.

כל היתרונות של תרגול מיינדפולנס

כאמור, אנחנו חיים בעולם של לחץ, מתח, חרדה ואין סוף של משימות ומטלות יומיומית. הגוף שלנו נמצא תחת סטרס, דבר שגורם להפרשת הורמוני הקורטיזול והאדרנלין. הדבר מייצר הפרעות שינה, כאבי שרירים ותחלואים נוספים. אין ספק כי הלחץ התמידי הזה יוצר בעיות בריאות רבות ואפילו מחלות כרוניות של מערכת העיכול ומערכת החיסון. על מנת להתמודד טוב יותר עם הלחץ, מומלץ להתחיל לתרגל מיינדפולנס, אשר הוכח כמסייע בהפחתת רמות הלחץ. מדובר על מדיטציה פשוטה יחסית שכל אחד יכול לבצע, ללא שום צורך באביזרים מיוחדים או ציוד מיוחד. תרגול קבוע מאפשר ללמד את הגוף להירגע בצורה מהירה יותר, לקבל סיטואציות לא נעימות בשיוויון נפש ובעיקר ללמוד לקבל את עצמכם כמו שאתם. מחקרים רבים שנעשו בנושא הראו כי תרגול יומיומי יכול לשפר את תפקוד מערכת החיסון ומערכת העיכול, היות ורמות הסטרס יורדות.

מיינפולנס יכול ללמד אותנו להיות בתשומת לב ובמודעות לרגע הזה. המטרה היא לכבות את הטייס האוטומטי שדולק אצלנו על בסיס קבוע, ולהתחיל להתבונן על עצמנו מבפנים. המטרה היא להתבונן ללא שיפוטיות, לא לברוח לעבר או לעתיד, אלא פשוט להיות בתשומת לב לכאן ועכשיו ללא הביקורתיות הרגילה. למידע נוסף היכנסו לאתר https://mindfulness4u.co.il/.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Pinterest
נטלי ויסמן

נטלי ויסמן

לאחר שנים שעסקה בתחום הפיננסי, החליטה נטלי
שזה הזמן לעסוק במה שהיא באמת אוהבת, מאמנת ספורט אישית.

לא כדאי לכם לפספס ...

טבעונות למתחילים

טבעונות למתחילים: השילוב בין אורח חיים בריא, טבעונות וספורט

מי שבוחר באורח חיים טבעוני, מבצע בחירה לא קלה. שכן מוצרים שמכילים מזון מן החי תורמים לא מעט לבניית עצמות. זאת באמצעות חלבון, סידן וברזל שנמצאים בבשר דגים, גבינות וביצים. את בניית השרירים שאנו מנסים להעצים באימון, מספק מזון מן

קרא עוד »
פורמולת הרזייה

פורמולת הרזייה לירידה במשקל

בשוק, קיימים תוספים שונים אשר מכסים באופן כמעט שלם את כל סוגי החומרים אשר מרכיבים את הגוף שלנו. מוויטמינים ועד ברזל ומינרלים אחרים, מתוספי חלבונים ועד הורמונים, כיום ניתן להוסיף לגוף את כל הרכיבים שלו מבחוץ, לעיתים באופן משולב אשר

קרא עוד »
טיפול מגע

במה שונה טיפול מגע מטיפול פסיכולוגי רגיל

האנושות היום הפכה להיות מודעת הרבה יותר מאשר בעבר. אם עד לפני שנים לא רבות  נמנעו אנשים מלגשת לטיפול פסיכולוגי או רגשי בגלל שכל מי שאכן עשה זאת מיד תויג כאדם בעייתי, הרי שהיום אנחנו עדים לכך כי בשיח החופשי

קרא עוד »