תוספי תזונה לסיוע בתסמיני אוטיזם

על זה עוד לא חשבנו: תוספי תזונה שמקלים על תסמיני האוטיזם! כן כן, שמעתם נכון! תיסוף מותאם אישית שמורכב על פי בדיקות מעבדה מקיפות עשוי לקדם ילדים שלוקים באוטיזם, להפחית את תסמיני האוטיזם, ולשפר את הקוגניציה, היכולת הוורבלית והמנטלית.

אז איך זה עובד?

בבסיס שיטת הטיפול להפחתת תסמיני האוטיזם של טלי אנגור עומד העיקרון כי התסמינים החיצוניים של האוטיזם הינם למעשה תוצאה של תהליכים ביו כימיים לקויים ובעיות מטבוליות שניתנות לאיתור דרך בדיקות מעבדה מתקדמות.

איתור בעיות מטבוליות וטיפול בהן, עוזר בקרב חלק גדול מהילדים המטופלים לשיפור בקוגניציה, במנטליות ובוורבליות, וכן תורם להפחתה משמעותית בתסמינים של האוטיזם, כמו חרדתיות, חזרתיות, אובססיביות, התבודדות, נפנופי ידיים, הליכה במעגלים, בעיות שינה, קיבעונות, התקפי זעם, בררנות באכילה, ועוד.

איך קשורים תוספי תזונה לתסמיני אוטיזם?

הגישה ההתנהגותית המסורתית מתייחסת להתנהגויות אופייניות של כאלו שאובחנו על הספקטרום, כמו אכילה או לעיסה של חומרים שאינם אכילים, כמו נייר, צבעים, סיד, חול ועוד כתסמין התנהגותי אופייני לאוטיזם, הספרות המדעית מייחסת את ההתנהגות הזו כתסמין לחסר בברזל ובאבץ.

כך גם למשל, שכיח מאוד לפגוש באוכלוסייה האוטיסטית רגישות יתר תחושתית לקולות וצלילים, כאשר על פי הגישה ההתנהגותית זהו מאפיין ותסמין של אוטיזם, אולם בפועל המקור לבעיה הזו עשוי להיות בכלל היפראקוזיס, שנובע ממחסור בויטמין B6.

ואילו בילדים הסובלים מבעיות שינה – יש לבדוק רמות ה- methylcobalamin  וכן את רמות ה- methylmalonic acid, מכיוון שmethylcobalamin  תורם לשלבים העמוקים בשינה, והוא זה שאחראי על הפרשת המלטונין, ההורמון שידוע לכולנו כמשפיע על זמן השינה ועל האיכות שלה.

הוכח, כי ילדים הסובלים מאוטיזם, סובלים רבות מתהליכים מטבוליים לקויים, אותם ניתן לאבחן באמצעות בדיקות מעבדה מתקדמות, כמו בדיקות לאיתור יסודות קורט, מטבוליטים של נוירוטרנסמיטרים, חומצות אמינו, כשלים מיטוכונדריאליים ועוד בדיקות כאלו ואחרות, כאשר איתור איתור התהליכים הלקויים והטיפול בהם באמצעות תיסוף מותאם אישית על הפרוטוקול הטיפולי שנקבע באופן אישי למטופל, יאפשר שיפור דרמטי בתפקוד הכללי של המטופל, וביכולות הקוגנטיביות הוורבליות והמנטליות שלו, והפחתה משמעותית בתסמיני האוטיזם.
בקרו בפרופיל הטוויטר של טלי אנגור כדי לקרוא בהרחבה על השיטה.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדר הכושר הדיגיטלי: הפוטנציאל האמיתי של כושר באינטרנט
בעידן שבו ממשקים דיגיטליים שולטים, הרעיון של הפעלת ציוד כושר מול האינטרנט השתלב בצורה חלקה באורח...
קרא עוד »
אוג 31, 2023
טיפול בקשישים
לפני שניכנס לנושא של טיפול בקשישים חשוב לנו לציין כי בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מזדקנים בכבוד...
קרא עוד »
דצמ 22, 2020
מציאת מכשיר הכושר המושלם: בחינת חלופות
בחיפוש אחר כושר ובריאות, המכשיר הנכון יכול להיות בעל ברית רב עוצמה. אבל עם שוק מוצף באופציות, קל...
קרא עוד »
ינו 22, 2024