טבעונות למתחילים: השילוב בין אורח חיים בריא, טבעונות וספורט

מי שבוחר באורח חיים טבעוני, מבצע בחירה לא קלה. שכן מוצרים שמכילים מזון מן החי תורמים לא מעט לבניית עצמות. זאת באמצעות חלבון, סידן וברזל שנמצאים בבשר דגים, גבינות וביצים. את בניית השרירים שאנו מנסים להעצים באימון, מספק מזון מן החי באמצעות מרכיבים חיוניים שבעיקרם חלבון.

מלבד זאת, ישנם טבעוניים שרוצים לשלב פעילות גופנית עם טבעונות, בעוד שהם חייבים לצרוך מזון שיכיל את כל מה שהגוף צריך כדי לבנות שריר. אז כיצד משלימים את החלבונים ואת שאר המרכיבים החיוניים? ואיך משלבים טבעונות וספורט? כמה טיפים טובים בהמשך.

צריכת חלבון – לא רק מבשר

מי שהיה רגיל לצרוך חזה עוף ובשר רזה כדי לקבל את מנת החלבונים היומית שלו, צריך כעת – לאחר שבחר בטבעונות – למצוא מקורות שישלימו את החלבונים והוויטמינים שיש בבשר בעוף ובדגים. דרך אחת לעשות זאת היא להכין רשימת קניות שתכיל את כלל המוצרים שמכילים חלבון. ברשימה כדאי שיהיה אגוזים, זרעי צ'יה (שניתן לחלוט ולשתות כתה) דגנים, סויה, וקטניות. מכלל המוצרים האלה אפשר להכין מגוון מתכונים טבעוניים כמו טופו מוקפץ עם ירקות, מרקים מלאי דגנים וירק, משחת חומוס כמו גם משחות שעועית שניתן למרוח על לחם, סלט קינואה עם אגוזים חמוציות וטחינה ושאר מנות נפלאות! המנות ישלימו את החלבון הדרוש לבניית שריר ויספקו טעם מעולה למזון.

ביקור במחלקות טבעוניות בסופרמרקט

כיום, עם טרנד הטבעונות: כמעט כל סופר מרקט מכיל אזור עבור טבעונים. בכך אפשר למצוא מדפים שלמים ומקררים שמספקים גבינות עשויות קשיו, קוביות סויה בגדלים שונים, ירקות מאודים, לחמים ללא תוספות מן החי, ארוחות מוכנות, חטיפים לטבעונים ושאר מוצרי איכות טעימים. בזמן שאתם יוצאים לאימון ספורטיבי כדאי לקחת שקית חטיפים טבעוניים או אגוזים וחתיכות פרי, לנשנוש לפני ואחרי האימון.

אבקת חלבון לטבעוניים

מי שהיה רגיל לקבל את מנת החלבון שלנו מאבקה, יוכל לרכוש אבקות חלבון לטבעונים. בחנויות הטבע כמו גם בחנויות ויטמינים און ליין, אפשר לצרוך אבקה המשלבת חלבון ספירולינה (ספירולינה היא אצה מלאת ויטמינים) עם חלבון סויה שאינה מכילה מרכיבים מן החי. בכך אפשר לחזק שרירים, לקבל את האנרגיה הדרושה לאימון ולצרוך חלבונים במהירות.